سفری به بهترین مراکز خرید شیراز
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
سفری به بهترین مراکز خرید شیراز

در مقاله پیش رو، دستِ آشتی خواهیم داد به خرید و تلاشی پُرمایه خواهیم داشت جهت معرفی بهترین مراکز خرید شیراز. دعوت می کنیم تا پایان با شیرازروم همراه باشید.

به زعم این که خرید در نگاهِ برخی افراد یک کارِ کلافه کننده است، از نظر تعدادی دیگر، مسببِ حالی است خوب. یک برآیندِ ساده نشان می دهد میل سیری ناپذیر به خرید، در وجودِ بیشتر ما ریشه دوانده است. این بار آمده ایم تا به اتفاق گشت و گذاری داشته باشیم در مراکز خرید شیراز و پا بگذاریم به دنیایی که اگر منصف باشیم اقرار می کنیم برای بیشتر ما جذاب است.

مقاله را رسما استارت خواهیم زد با طرح یک سؤال:

بهترین مراکز خرید شیراز کدامند؟


پیش از آن که به بطن ماجرا برویم لازم است یک نکته را شفاف سازی کنیم. مراکز خرید شیراز عدیدند، بسیارند مراکزی که بساط خرید پهن کرده اند و فروشِ بهترین اجناس را در بوق و کرنا فریاد می زنند، ما از میان تمامِ مراکزی که شیراز را قرق کرده اند، بزرگ ترین مجتمع های تجاری شیراز را گلچین نموده ایم و در این نوشتار، آن چه زیر ذره بین خواهیم برد شاخص ترین مجتمع های تفریحی شیرازند. لختی با ما همراه باشید.

مروری بر بزرگ ترین مجتمع های تجاری شیراز


لابلایِ شیراز، مجتمع های بزرگی قد علم کرده اند که گویا مراکز خریدند. 
اگر موافق باشید، با مجتمع تجاری خلیج فارس آغاز کنیم.

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس!

بزرگ ترین مجتمع تجاری کشور


مجتمع خلیج فارس، مرکز خریدی است که ورودی "شهر جدید صدرا" را تسخیر کرده و لوایش را تا اوج بالا برده است.

برچسبِ بزرگترین مجتمع تجاری کشور، را بر پیشانی اش زده اند که دلیلش به مساحت 500 هزار متر مربعی بر می گردد. همان طور که از نامش بر می آید، این مجتمع، صرفا مکانی برای خرید و تجارت نیست، بلکه با رفاه و تفریح پیوند ناگسستنی دارد، عاملی که پایِ علاقمندان به ورزش و تفریح را به این مکان باز کرده است. تعداد واحد های تجاری این مرکز خرید شیراز، مرز 2500 عدد را هم پشت سر گذاشته است، رقمی که مُهر تأییدی است پایِ تمام ادعا هایمان.

شهربازی ایرلند با 28800 متر مربع مساحت، مکانی است تفریحی و سرپوشیده که حضور تمام رده های سنی را جشن می گیرد و فرش قرمز پهن می کند برای آنان که سودای تفریح و سرگرمی در سر می پرورانند. این شهربازی مقرّی است برای شیفتگانِ بیلیارد، برای هوادارانِ بولینگ، برایِ آنان که مایلند میانه های خرید، در سکوتِ سینما غرق شوند یا در رستورانی شیک و فست فودی مدرن از خود پذیرایی کنند. این مرکز خرید شیراز، مهدِ کافی شاپ های دنج است، کانونِ حسینه ای 2 هزار نفری است و در یک کلام مرکزی است تمام عیار!
اورژانس را به داشته های مجتمع تجاری خلیج فارس بیفزایید و مشرف باشید بر این مسئله که هر آنچه لازم است مجتمع خلیج فارس در چنته دارد.

سفری به بهترین مراکز خرید شیراز


مجتمع تجاری ستاره فارس!

دُردانه خیابان عفیف آبادِ شیراز


ستاره فارس، یکی از بهترین مراکز خرید شیراز است که به قدمت چند ساله اش می بالد. پیش از آن که مجتمع تجاری خلیج فارس، یکه تاز میدان شود و رقیب ها را پشتِ سر بگذارد، تا سال ها نگینِ مراکز خرید شیراز و محبوبِ دل ها، مجتمع ستاره فارس بود، باری، باز هم تأکید می کنیم، گویِ رقابت را مدت هاست مجتمع خلیج فارس ربوده است.

شمالِ شهر، همان جایی است که مجتمع تجاری ستاره فارس اتراق کرده، مجهز به 9 طبقه است و بر اساس گفته فعالان بازارِ تجارت، اجناس این بازار عموما تأمین شده از مناطق آزاد کشور هستند. عنوان کردیم، مجتمع تجاری ستاره فارس، مرکزی است محبوس شده در 9 طبقه، لازم به توضیح است که از این رقم، سه طبقه در حصارِ پارکینگ عمومی است و 6 طبقه باقی مانده تجلی گاه کالا های لوکس است و گاها گران.

مساحتش به 550 متر مربع می رسد و در کنار واحد های تجاری به شهربازی و وسایل تفریحی نیز مزین است. کنار کافی شاپ و رستوران هم تیک بزنید و تعدادی واحد مسکونی را به دارایی های این مجتمع اضافه کنید.

مجتمع تجاری اداری آفتاب
تلفیقی از تجارت و امور اداری

 
پیش از آن که راهی مجتمع تجاری اداری آفتاب شویم، لازم است نقشه را رصد کنیم و آدرسش را از دلِ نقشه شیراز استخراج نماییم.

بلوار معالی آباد، همان آدرسی است که دستمان را در دستِ مجتمع تجاری اداری آفتاب می گذارد.

با مکانی طرفیم که هم واژه تجاری را به یدک می کشد و هم لفظِ اداری را به عاریه گرفته است، دارای 8 طبقه بزرگ است که از این رقم، سهم پارکینگ، واحد های تجاری و واحد های اداری به ترتیب به 2، 3 و 3 طبقه می رسد.

در آفتاب به عنوانِ یکی از مراکز خرید شیراز نیز ردِ رستوران و کافی شاپ مشهود است، این جا هم جان می دهد برای ساعت ها خرید، جان می دهد برای تفریح، برای بازی، ورزش، سرگرمی. 33 هزار متر مربع، مساحت این مرکز است، رقمی که وسعتش را جار می زند.

حضورِ گردشگران خارجی در مراکز خرید شیراز، فروریختن مرز ها را نوید می دهد و این راز را عیان می سازد که در پرتو مهمان نوازی شیراز، جا برای همگان باز است.

باری، حالا که پایمان به شیراز باز شده، حیف نیست تماشایِ بهترین مراکز خرید شیراز مغفول بماند؟

سفری به بهترین مراکز خرید شیراز


صحبت پایانی

شیرازروم، بازتابی است از نیاز های مسافرانِ شیراز و تلاشی است برای باز کردن گره هایی که در مسیرِ سفر به شیراز با آن ها دست به گریبان خواهید شد. به کررات مسافرانی را شاهد بوده ایم که آشنایی با جاذبه های گردشگری شیراز و چم و خم این شهر، را خلأیی بزرگ خطاب نموده اند و از نبودِ راهنمایی در این مسیر گلایه ها داشته اند، نیرو محرکی که موتور شیرازروم را روشن کرد و سبب شد رسالتمان را جدی تر از قبل دنبال کنیم. شیرازروم سایتی است کهنه کار که "اقامت ارزان در شیراز" و "آشنایی با این دیار" را زیر یک چتر می آورد و تضمین می کند میزبان خوبی برایِ قدومِ شما در شیراز باشد.